Copiii cu CES și clasele în care învață. Sau învățau.

Din seria ”Avem legi, dar nimeni nu le aplică” sau ”Avem legi ca să avem ce încălca”.

 

Citesc următorul paragraf. Am un șoc. Rememorez anii de școală ce au trecut. Mă gândesc cum e în prezent. Iar rămân șocată.

 

Ordin 5573 din 7 octombrie 2011

Art. 53

(2) Efectivul grupei/clasei integratoare este redus față de media efectivelor obișnuite, de regulă cu câte 2 – 3 copii/elevi pentru fiecare copil cu CES.

[n.r. CES = Cerințe Educaționale Speciale]

 

Pe bune?! Atunci cum se explică clase cu un colectiv de 30+ elevi tipici și încă 1-2 cu cerințe educaționale speciale (CES)?

 

Să fiu sinceră, știu cum se explică. Adică ce se vrea mai exact. Și nu doar că se vrea, ci se și face în practică (been there, suffered a lot!). Se vrea păstrarea unei ”rase superioare” prin supra-aglomerarea în mod voit a claselor, astfel încât:

copii-CES

  1. Copiii cu CES să nu poată beneficia de toată atenția, ajutorul, adaptările, etc. de care au nevoie. În consecință, dacă nu rezistă singuri în ”jungla” în care se află (vai, greu mi-a fost uneori!), ori rămân în urmă și/sau sunt stigmatizați și/sau au note mici și/sau repetă anul, ori…*

 

  1. Acuzarea (fără încetare a) copiilor cu CES că ceialalți 30+ copii tipici nu pot fi ”sacrificați” pentru toate ”mofturile” (a se citi ”nevoile”) pe care le au ei. Azi o acuzare, mâine o alta… Azi de la un profesor, mâine de la un părinte a unui copil tipic… Ca și picătura chinezească! Ori ai nervi de oțel, ori o iei razna și…*

 

  1. Promovarea copiilor cu CES din clasă ca fiind ”sursa tuturor problemelor”, astfel încât copiii tipici să fie ostili cu cei cu CES. Uneori copiii cu CES sunt doar ignorați și marginalizați de cei tipici… Însă, în cele mai multe cazuri, neavând dezvoltat discernământul, copiii tipici le fac tot felul de răutăți copiilor cu CES (off, multe astfel de răutăți am avut de îndurat. Mă doare și când îmi amintesc! 🙁 ). Și copilul cu CES fie îndură, fie…*

 

  1. Forțarea prin toate mijloace posibile și imposibile (unele mai josnice ca altele) a copiilor și părinților copiilor cu CES să se auto-sesizeze și de bună voie (și siliți de circumstanțele nefavorabile) să renunțe la a mai frecventa o școala de masă. Astfel copiii cu CES… *

 

*se mută la o școală specială!

 

Q.E.D.

 

Sursa imagine, aici.

Leave a Reply