Condiții…

Doresc să îmi aleg opționalele pe anul următor. Pentru a alege în cunoștiință de cauză, deschid întâi listele cu planurile de învățământ, iar apoi cele cu fișele disciplinelor.

Citesc fișele de la 2 discipline și mă opresc brusc. Ceva nu îmi este prea clar. Decid să le recitesc, acordând o atenție sporită detaliilor. Nu m-a ajutat. Acum parcă sunt și mai în ceață. 🙁

Mă hotărăsc să trec peste și să mai deschid altele.

Surpriză! Parcă totul e ca tras la indigo. Având în vedere formularea identică (până și virgula e în același loc), tind să cred că aceste condiții sunt unele prestabilite (standard), dascălii doar trebuind să aleagă dintre ele. Și totuși…

5. Condiţii (acolo unde este cazul)
5.1. de desfăşurare a cursului
• Studenţii se vor prezenta la prelegeri, seminarii/laboratoare cu telefoanele mobile închise.
• Nu va fi acceptată întârzierea studenţilor la curs şi seminar/laborator.
• Lipsa factorilor perturbatori.

 

Și acum, ce îmi dă cu virgulă:

1. Studenţii se vor prezenta la prelegeri, seminarii/laboratoare cu telefoanele mobile închise.

Sunt sceptică în ceea ce privește această condiție… Foarte sceptică.

În primul rând, vorbim despre studenți. Adică persoane majore. Aduți în toată firea, care știu și singuri ce este bine și ce nu. Avem discernământ (cel puțin se presupunea că avem, însă după citirea acestei condiții nu mai sunt așa de sigură).

În al doilea rând, unii lucrează. Astfel, pe lângă telefonul personal, mai au și telefon/telefoane de serviciu. Și un angajator care atunci când îi sună se așteaptă să audă o voce. Și nu cred că vor vocea aceea care intră automat și anunță că telefonul este închis.

În fine, argumente se mai pot găsit multe. Mie doar acestea mi-au venit în minte acum.

 

Să zicem că toată lumea își va închide telefonul.

Dar stați așa! De fapt nu toată lumea își va închide telefonul, ci doar ”studenții”. Nu știu dacă e de la vârstă sau mă lasă memoria, dar, din câte îmi amintesc, orele se țin între 2 părți…

Deci… despre ce vorbim aici? Inechitate? Discriminare?

 

2. Nu va fi acceptată întârzierea studenţilor la curs şi seminar/laborator.

Pe bune? Oricine mai întârzie din când în când.

Poate ai pierdut autobuzul. Ai făcut pană la mașină. Ai așteptat 15 minute unul dintre ultimele 2 lifturi funcționale din facultate.

Și apoi să zicem și cealaltă parte a monedei! Sau iar numai studenții au obligații?…

Nu de alta, dar am o gamă foarte variată de cazuri în care eu am mers la facultate… doar ca să am de unde veni! 😐 ”Crema” a fost când la o materie, supărată fiind (că nici nu se țin orele și nici nu am parte de educația stipulată în contractul de studii), m-am pus și am calculat efectiv cât % dintre ore s-au ținut (cu tot cu partea organizatorică, punctaje, prezentare introducere, etc.). Nu vă zic rezultatul. Mi s-a amărât sufletul când am văzut procentul…

 

3. Lipsa factorilor perturbatori.

Asta cu ”lipsa factorilor perturbatori” e chiar hazlie! :))))

Mediul (la școală, pe stradă, etc.) este un sistem deschis. Adică are în componență o multitudine de factori. Unii pot fii controlați, alții nu.

Un factor perturbator poate fi chiar și o muscă venită să anime ora. Nu a chemat-o nimeni, a venit ea singură. Sau un student care a întârziat (să ne legăm de punctul anterior menționat). Sau un videoproiector care nu merge. Sau un videoproiector care proiectează în culori care marchează ”Cluj – Capitală europeană a tineretului”.

Ar fi de dorit să nu existe factori perturbatori defel. Dar totuși, să fim realiști. Ceea ce se vrea aici ține deja de sfera SF-ului.

 

Sursa imagine, aici.

Leave a Reply